Έρευνες των υπαλλήλων της φορολογικής δίωξης και εισαγγελέων από τη Βρέμη στα γραφεία της Atlas Elektrotechnik Gmbh για την ανεύρεση στοιχείων συμμετοχής της εταιρείας σε παράνομες πληρωμές στην κατασκευή των γερμανικών υποβρυχίων στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Καθημερινής και της γερμανικής Sueddeutsche Zeitung, οι έρευνες αφορούν ενδείξεις δωροδοκίας κρατικών αξιωματούχων και φοροδιαφυγή ύψους 17,5 εκατομμυρίων ευρώ και επεκτάθηκαν, εκτός από τη συγκεκριμένη εταιρεία, και σε θυγατρικές της Krauss Maffei Wegmann και Rheinmetall.
Η Atlas, που έχει την έδρα της στη Βρέμη, αποτελεί κοινή εταιρεία των ομίλων Thyssen Krupp και Eads. Κοινό σημείο των εταιρειών, σύμφωνα με τις γερμανικές αρχές, είναι το γεγονός ότι μέσω κοινού αντιπροσώπου δύο εξ αυτών στην Ελλάδα, φαίνεται να έχουν δοθεί 17,5 εκατ. ευρώ, για τη νομιμότητα των οποίων οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών και της τοπικής Εισαγγελίας δεν έχουν πεισθεί.
Η Atlas ήταν έως το 2006 μέρος του τοπικού ναυπηγείου της Βρέμης Bremer Vulkan και ελεγχόταν από τη βρετανική ΒΑΕ.
Tότε με παρέμβαση της γερμανικής κυβέρνησης πέρασε σε αμιγώς γερμανικά χέρια, συγκεκριμένα στην Thyssen Krupp, καθώς θεωρείται από τις επιχειρήσεις που βρίσκονται στην καρδιά της γερμανικής πολεμικής βιομηχανίας. Στη Βρέμη έχει την έδρα της και η θυγατρική της Rheinmetall Defence Electronics.
Οι επίμαχες συναλλαγές δεν αφορούν τη φάση κατάρτισης και έγκρισης της σύμβασης, αλλά τη φάση υλοποίησής της και οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι τα πρώτα στοιχεία στις γερμανικές αρχές δόθηκαν από τις ίδιες τις εταιρείες.
Η Atlas είχε συμμετοχή στην κατασκευή του οπλικού συστήματος του υποβρυχίου Isus 90, που σύμφωνα με ανθρώπους που είχαν γνώση των λεπτομερειών αποτελούσε σημαντικό τμήμα στην προστιθέμενη αξία του υποβρυχίου.
Η εταιρεία στη συνέχεια είχε νομικές διαφορές με τον Έλληνα αντιπρόσωπό της. Πάντως, ακόμα και σήμερα τα γερμανικά υποβρύχια δεν έχουν τορπίλες.
Για τις γερμανικές εισαγγελικές αρχές η υπόθεση της κατάρτισης σύμβασης των υποβρυχίων έχει κλείσει με την πληρωμή από την εταιρεία Ferrostaal προστίμου 190 εκατ. ευρώ και την καταδίκη δύο στελεχών της εταιρείας σε συμβολικές ποινές.
Ο ένας από αυτούς, μάλιστα, ο οποίος και έπαιξε αποφασιστικό ρόλο στην κατάρτισης της συμφωνίας με το ελληνικό υπουργείο Αμυνας, απεβίωσε πριν από μερικούς μήνες. Είχε παραμείνει για πολλούς μήνες υπό κράτηση στις γερμανικές φυλακές και μετά συνεργάσθηκε με τις εισαγγελικές αρχές του Μονάχου.
Τα δύο πρώην στελέχη της Ferrostaal παραδέχθηκαν ότι έγιναν παράνομες πληρωμές εκατομμυρίων στην Ελλάδα μέσω ενός πλέγματος λογαριασμών στην Ελβετία. Τα χρήματα από την Ελβετία έφθαναν στην Κύπρο και από εκεί μεταφέρονταν στην Αθήνα.
Την περασμένη εβδομάδα επαρχιακό δικαστήριο της Λεμεσσού αποφάσισε να εκδώσει στην Ελλάδα τον πρώην υπουργό Εσωτερικών της Κυπριακής Δημοκρατίας, Ντίνο Μιχαηλίδη. Ο τελευταίος επιβαρύνθηκε από τον κ. Νικ. Ζήγρα, συγκατηγορούμενο και ξάδερφο του πρώην υπουργού Αμυνας κ. Ακη Τσοχατζόπουλου, ότι μετέφερε χρήματα σε βαλίτσες στην Ελλάδα.
Σε αντίθεση με ό,τι συνέβη στη Γερμανία, στην Αθήνα η ανάκριση για τις συμβάσεις των υποβρυχίων -τεσσάρων καινούργιων, τύπου 214, και του εκσυγχρονισμού τριών παλαιότερων, τύπου 209καθυστερεί, καθώς δόθηκε προτεραιότητα στα θέματα που συνδέονται με την περιουσιακή κατάσταση του κ. Τσοχατζόπουλου, ο οποίος απολογείται τη Δευτέρα στη σχετική δίκη που διεξάγεται στο εφετείο της Αθήνας.
Παράλληλα, με την ανάκριση για την κατάρτιση της σύμβασης η Εισαγγελία ερευνά τις συμβάσεις των αντισταθμιστικών ωφελημάτων (Α/Ω), καθώς πάρα πολλές από αυτές δεν υλοποιήθηκαν. Επιπλέον, πιστώθηκαν ποσά που δεν ανταποκρίνονται στο ύψος του έργου που (δεν) παραδόθηκε.
Πηγή: Καθημερινή
Η Atlas, που έχει την έδρα της στη Βρέμη, αποτελεί κοινή εταιρεία των ομίλων Thyssen Krupp και Eads. Κοινό σημείο των εταιρειών, σύμφωνα με τις γερμανικές αρχές, είναι το γεγονός ότι μέσω κοινού αντιπροσώπου δύο εξ αυτών στην Ελλάδα, φαίνεται να έχουν δοθεί 17,5 εκατ. ευρώ, για τη νομιμότητα των οποίων οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών και της τοπικής Εισαγγελίας δεν έχουν πεισθεί.
Η Atlas ήταν έως το 2006 μέρος του τοπικού ναυπηγείου της Βρέμης Bremer Vulkan και ελεγχόταν από τη βρετανική ΒΑΕ.
Tότε με παρέμβαση της γερμανικής κυβέρνησης πέρασε σε αμιγώς γερμανικά χέρια, συγκεκριμένα στην Thyssen Krupp, καθώς θεωρείται από τις επιχειρήσεις που βρίσκονται στην καρδιά της γερμανικής πολεμικής βιομηχανίας. Στη Βρέμη έχει την έδρα της και η θυγατρική της Rheinmetall Defence Electronics.
Οι επίμαχες συναλλαγές δεν αφορούν τη φάση κατάρτισης και έγκρισης της σύμβασης, αλλά τη φάση υλοποίησής της και οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι τα πρώτα στοιχεία στις γερμανικές αρχές δόθηκαν από τις ίδιες τις εταιρείες.
Η Atlas είχε συμμετοχή στην κατασκευή του οπλικού συστήματος του υποβρυχίου Isus 90, που σύμφωνα με ανθρώπους που είχαν γνώση των λεπτομερειών αποτελούσε σημαντικό τμήμα στην προστιθέμενη αξία του υποβρυχίου.
Η εταιρεία στη συνέχεια είχε νομικές διαφορές με τον Έλληνα αντιπρόσωπό της. Πάντως, ακόμα και σήμερα τα γερμανικά υποβρύχια δεν έχουν τορπίλες.
Για τις γερμανικές εισαγγελικές αρχές η υπόθεση της κατάρτισης σύμβασης των υποβρυχίων έχει κλείσει με την πληρωμή από την εταιρεία Ferrostaal προστίμου 190 εκατ. ευρώ και την καταδίκη δύο στελεχών της εταιρείας σε συμβολικές ποινές.
Ο ένας από αυτούς, μάλιστα, ο οποίος και έπαιξε αποφασιστικό ρόλο στην κατάρτισης της συμφωνίας με το ελληνικό υπουργείο Αμυνας, απεβίωσε πριν από μερικούς μήνες. Είχε παραμείνει για πολλούς μήνες υπό κράτηση στις γερμανικές φυλακές και μετά συνεργάσθηκε με τις εισαγγελικές αρχές του Μονάχου.
Τα δύο πρώην στελέχη της Ferrostaal παραδέχθηκαν ότι έγιναν παράνομες πληρωμές εκατομμυρίων στην Ελλάδα μέσω ενός πλέγματος λογαριασμών στην Ελβετία. Τα χρήματα από την Ελβετία έφθαναν στην Κύπρο και από εκεί μεταφέρονταν στην Αθήνα.
Την περασμένη εβδομάδα επαρχιακό δικαστήριο της Λεμεσσού αποφάσισε να εκδώσει στην Ελλάδα τον πρώην υπουργό Εσωτερικών της Κυπριακής Δημοκρατίας, Ντίνο Μιχαηλίδη. Ο τελευταίος επιβαρύνθηκε από τον κ. Νικ. Ζήγρα, συγκατηγορούμενο και ξάδερφο του πρώην υπουργού Αμυνας κ. Ακη Τσοχατζόπουλου, ότι μετέφερε χρήματα σε βαλίτσες στην Ελλάδα.
Σε αντίθεση με ό,τι συνέβη στη Γερμανία, στην Αθήνα η ανάκριση για τις συμβάσεις των υποβρυχίων -τεσσάρων καινούργιων, τύπου 214, και του εκσυγχρονισμού τριών παλαιότερων, τύπου 209καθυστερεί, καθώς δόθηκε προτεραιότητα στα θέματα που συνδέονται με την περιουσιακή κατάσταση του κ. Τσοχατζόπουλου, ο οποίος απολογείται τη Δευτέρα στη σχετική δίκη που διεξάγεται στο εφετείο της Αθήνας.
Παράλληλα, με την ανάκριση για την κατάρτιση της σύμβασης η Εισαγγελία ερευνά τις συμβάσεις των αντισταθμιστικών ωφελημάτων (Α/Ω), καθώς πάρα πολλές από αυτές δεν υλοποιήθηκαν. Επιπλέον, πιστώθηκαν ποσά που δεν ανταποκρίνονται στο ύψος του έργου που (δεν) παραδόθηκε.
Πηγή: Καθημερινή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου