Άλλη τροπή παίρνει η υπόθεση της πτήσης του τουρκικού ελικοπτέρουAS-532 Cougar, το
οποίο στις 09/01/14
πέταξε επάνω από το ΒΑ άκρο της Σάμου σε ύψος 10.000 ποδών, όπως υποστηρίζει το ΓΕΕΘΑ
Νέες πληροφορίες κατ'αρχήν επιβεβαιώνουν ότι επρόκειτο για άσκηση τουρκικών ειδικών δυνάμεων όπως από την πρώτη στιγμή μόνο το defencenet.gr έγραψε, αλλά τα πράγματα φαίνεται ότι είναι ακόμα πιο σύνθετα.
Το τουρκικό ελικόπτερο απογειώθηκε από μια βάση ειδικών επιχειρήσεων απέναντι από τη Ρόδο, με μία ομάδα 12 Τούρκων καταδρομέων και ακολουθώντας πορεία βόρεια κατά μήκος των τουρκικών παραλίων, όπως ακριβώς δείχνει το γράφημα έφτασαν επάνω από το τουρκικό όρος Καμήλα.
Εκεί εκτελώντας μια κλασική παραπλανητική κίνηση (βασικό στοιχείο του δόγματος των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων οι παραπλανητικές κινήσεις είτε με χρήση αντιπερισπασμού, είτε με εικονική παρέκκλιση από τον βασικό στόχο όπως συνέβη εν προκειμένω) πραγματοποίησαν στροφή ανατολικά πέρασαν πίσω από την Καμήλα' όπου βρίσκονται συστηματα έγκαιρης προειδοποίησης με ραντέρ και στη συνέχεια με κάθετη στροφή 180 μοιρών, πέρασαν πάνω από το λεγόμενο "Γαλλικό Χωριό" στα τουρκικά παράλια και εισήλθαν στο FIR Αθηνών.
Σε λιγότερο από ένα λεπτό βρισκόντουσαν επάνω από την παραλία της Σάμου, Μουρτιά, στην οποία σύμωνα με αναφορές των ντόπιων κατέβηκαν πολύ χαμηλότερα από τα 3.300 μέτρα που αναφέρει το ΓΕΕΘΑ,
Σχετικό δημοσίευμα της ΣΑΜΙΑΚΗΣ ΓΝΩΜΗΣ αναφέρει ότι οι ντόπιοι το είδαν να ίπταται 1000 μέτρα επάνω από την παραλία και στάθηκαν εκεί αιωρούμενοι για 3-4 λεπτά.
Έτσι εξηγείται και το μεγάλο χρονικό διάστημα που έμεινε εντός του FIR, αφού το σημείο αυτό μέχρι την έξοδο στο τουρκικό FIR μπορεί νε το διανύσει σε χρόνο λιγότερο από ένα λεπτό το AS-532 Cougar.
Αμέσως μετά αποχώρησαν και έφυγαν κατευθείαν για την βάση τους απέναντι από την Ρόδο.
Από την αρχή σημειώσαμε ότι επρόκειτο για άσκηση διείσδυσης ειδικών δυνάμεων καθώς το ελικόπτερο ήταν Cougar AS 532AL CSAR ειδικών επιχειρήσεων της τουρκικής Αεροπορίας.
Η τουρκική Αεροπορία διαθέτει 20 ελικόπτερα AS 532UL/AL Cougar Mk1 εκ των οποίων τα 14 είναι "-UL" και τα υπόλοιπα 6 "-AL". .
Η όλη ενέργεια ήταν καθαρά επιθετική κίνηση παραπλάνησης του ελληνικού δικτύου αεράμυνας κάτι που επιτεύχθηκε απ'ότι φαίνεται στο 100% (δυστυχώς).
Η ανατολική στροφή στο όρος Καμήλα, "αποκοίμισε" το ελληνικό δίκτυο που έχασε για αρκετά λεπτά επαφή με το τουρκικό ελικόπτερο με αποτέλεσμα να μην υπάρχει αντίδραση και άφιξη μαχητικών στην περιοχή (από τα readiness της Σκύρου) ενώ το ελικόπτερο παρακολουθείτο στενά από την ώρα που απογειώθηκε από την προωθημένη βάση των Τούρκων καταδρομέων.
Ο μεγάλος χρόμος παραμονής του επάνω από την παραλία σημαίνει ότι έκανε προσομοίωση προσέγγισης στην παραλία και αποβίβασης ομάδας ειδικών δυνάμεων, είτε με fast rope είτε με προσέγγιση του ιδίου του ελικοπτέρου στην παραλία.
Και όλα αυτά ημέρα...
To παραπάνω επεισόδιο απλά επιβεβαιώνει ότι στην παρούσα φάση η τακτική κατάσταση στο ελληνοτουρκικό μέτωπο του Αιγαίου έχει ανέβει κλίμακα και βρίσκεται στα αρχικά στάδια πιθανής κρίσης, δηλαδή στην φάση της κρίσης χαμηλής έντασης.
Από εκεί και πέρα, το ότι έχουν το θράσος να κάνουν τέτοιες κινήσεις και μάλιστα "μέρα μεσημέρι" δεν σημαίνει τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από το ότι έχουν αποθρασυνθεί.
Δεν πρέπει να μας προβληματίζει τόσο σε στρατιωτικό επίπεδο η όλη κίνηση, έστω και αν φαίνεται ότι πέτυχε η κίνηση παραπλάνησης που έκαναν, αφού για να επιτευχθεί ο αντικειμενικός τους σκοπός θα πρέπει να περάσουν αρκετά άλλα επίπεδα και εδώ θα φανεί αν η πολιτική ηγεσία της Αθήνας έχει τηνδιάθεση να υπερασπίσει την χώρα ή θα πει πάλι "Κατεβάστε την σημαία" όπως είπε στα Ίμια ή "Μην ενοχλείτε τους Τούρκους" όπως είπε στην Ζουράφα/Λαδοξέρα.
Αλλά σε πολιτικό επίπεδο, η κίνηση είναι άκρως ανησυχητική. Δείχνουν ετοιμασία για κρίση υψηλής έντασης...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου