Έξω από το «Ολντ Τράφορντ», υπάρχει πάντα το ρολόι που δείχνει σταματημένο τον χρόνο στις 3:04.
Ήταν η ώρα που συνετρίβη το αεροπλάνο που μετέφερε την ομάδα της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, από το Μόναχο προς την Αγγλία.
Στις 6 Φεβρουαρίου του 1955, το παγκόσμιο ποδόσφαιρο θρήνησε τον χαμό 23 επιβατών, μεταξύ των οποίων, 8 ποδοσφαιριστών των «κόκκινων διαβόλων», 8 δημοσιογράφων, ενός πιλότου του αεροσκάφους και μέλη του τεχνικού επιτελείου της ομάδας.
Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, με τα «μωρά» του προπονητή Ματ Μπάσμπι, ήταν η πιο ταλαντούχα ομάδα της εποχής της.
Η αεροπορική τραγωδία θα μπορούσε να αποφευχθεί, αν είχαν ληφθεί σοβαρά υπόψιν ο παγετός που επικρατούσε στο αεροδρόμιο του Μονάχου και οι επιπτώσεις του στο αεροσκάφος.
Όσο ασφαλές και να θεωρούνταν το δικινητήριο τύπου Elizabeth, τα προβλήματα που είχε, ίσως να απαιτούσαν καλύτερο τεχνικό έλεγχο.
Η κακή ημέρα είχε φανεί από το πρωί. Μετά τον αγώνα της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ με τον Ερυθρό Αστέρα, που είχε λήξει 3 -3, οι παίκτες ξενύχτησαν, επειδή ήταν καλεσμένοι σε πάρτι.
Το πρωί, η αποστολή ετοιμάστηκε να αναχωρήσει από το ξενοδοχείο, αλλά καθυστέρησε, επειδή ο ποδοσφαιριστής Τζον Μπέρι δεν έβρισκε το διαβατήριό του.
Η πτήση της Γιουνάιτεντ από το Βελιγράδι προς το Μάντσεστερ δεν θα γινόταν απευθείας, αλλά με ενδιάμεσο σταθμό το Μόναχο, όπου θα γινόταν ο ανεφοδιασμός σε καύσιμα.
Στον εναέριο χώρο της Γερμανίας, οι καιρικές συνθήκες άλλαξαν δραματικά.
Ο διάδρομος του αεροδρομίου του Μονάχου είχε ήδη σκεπαστεί από χιόνι.
Μόλις το αεροπλάνο προσγειώθηκε, ανακοινώθηκε στους επιβάτες ότι θα έπρεπε να αποβιβαστούν, γιατί θα χρειάζονταν περίπου 40 λεπτά για τον ανεφοδιασμό του αεροπλάνου.
Στις 2.19 ο πύργος ελέγχου έδωσε άδεια για την απογείωση.
Οι επιβάτες φοβήθηκαν αρκετά, όταν άκουσαν θόρυβο στις μηχανές την ώρα της τροχοδρόμησης.
Ακολούθησε ένα φρενάρισμα και το αεροπλάνο σταμάτησε στη μέση του διαδρόμου.
Στις 2.34 οι πιλότοι ετοιμάστηκαν για μία δεύτερη προσπάθεια απογείωσης, αλλά και πάλι το αεροπλάνο σταμάτησε στη μέση του διαδρόμου, επειδή ο θόρυβος στις μηχανές εξακολουθούσε να ακούγεται έντονα.
Ένας συνοδός από το πλήρωμα είπε στους επιβάτες, ότι υπάρχει ένα μικρό αλλά όχι ανησυχητικό πρόβλημα, που θα χρειαζόταν λίγη ώρα για να διορθωθεί και τους κάλεσε να αποβιβαστούν και πάλι.
Οι ποδοσφαιριστές και οι υπόλοιποι επιβάτες ήταν πλέον πολύ ανήσυχοι.
Η πτήση καθυστερούσε να αναχωρήσει, αυτή τη φορά γιατί ένας από τους δημοσιογράφους τηλεφωνούσε στην εφημερίδα, να ενημερώσει για τα προβλήματα της πτήσης.
Στις 2.56, ο κυβερνήτης πήρε νέα άδεια απογείωσης από τον πύργο ελέγχου.
Στις 3.02, άρχισε η διαδικασία απογείωσης. Το αεροπλάνο, αντί να αυξάνει την ταχύτητά του, τη μείωνε.
Ο διάδρομος τελείωνε. Το αεροπλάνο έπεσε με δύναμη στον φράκτη. Βγήκε στον δρόμο έξω από το αεροδρόμιο και συνετρίβη σε ένα σπίτι.
Η Άννα Γουίνκλερ με τα τρία της παιδιά, που βρίσκονταν στην οικία, κατόρθωσαν να βγουν ζωντανοί.
Το αεροπλάνο συνέχισε την τρελή του πορεία και σάρωνε τα πάντα στην κατοικημένη περιοχή.
Πέφτει σε ένα ξύλινο υπόστεγο, όπου βρισκόταν ένα βυτίο με καύσιμα, προκαλώντας μια τεράστια έκρηξη.
Ο Μπόμπι Τσάρλτον με τον συμπαίκτη του Ντένις Βάιολετ, σώθηκαν από καθαρή τύχη.
Κάθισαν στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου, αλλάζοντας θέσεις με τους Τόμι Τέιλορ και Ντέιβ Πεγκ, οι οποίοι μετακινήθηκαν στο πίσω μέρος του αεροπλάνου, επειδή πίστεψαν ότι εκεί θα ήταν περισσότερο ασφαλείς.
Οι γερμανικές αρχές κατηγόρησαν τον πιλότο Τζέιμς Θέιν, ως υπαίτιο του δυστυχήματος, επειδή δεν ολοκλήρωσε τη διαδικασία αποπαγοποίησης των φτερών του αεροπλάνου.
Τον απέλυσαν αμέσως, και μόνο μετά από συνεχή δεκαετή αγώνα στα δικαστήρια, ο πιλότος κατάφερε να απαλλαγεί από κάθε κατηγορία.
Τον απέλυσαν αμέσως, και μόνο μετά από συνεχή δεκαετή αγώνα στα δικαστήρια, ο πιλότος κατάφερε να απαλλαγεί από κάθε κατηγορία.
Η τραγική απώλεια συγκλόνισε τον κόσμο. Η ομάδα «λαβώθηκε» σοβαρά, αλλά συνέχισε.
Σήμερα είναι μια από τις πιο επιτυχημένες ομάδες του πλανήτη.
mixanitouxronou.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου