Η 112 ήταν μία από τις Μοίρες της ΤΗΚ
που γνώρισαν από πρώτο χέρι τις δυνατότητες της 330 Μοίρας της ΠΑ,
ελάχιστες ημέρες πριν ξεσπάσει η κρίση των Ιμίων.
Ανεστάλη και επισήμως την Παρασκευή η λειτουργία της 112 Μοίρας
(Filo) της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας (ΤΗΚ) με έδρα την Αεροπορική
Βάση του Εskisehir (Δορύλαιο) που μέχρι πρόσφατα επιχειρούσε με
αεροσκάφη F-4ET/2020. Η 112 ήταν μία από τις Μοίρες της ΤΗΚ που γνώρισαν
από πρώτο χέρι τις δυνατότητες της 330 Μοίρας της ΠΑ, ελάχιστες ημέρες
πριν ξεσπάσει η κρίση των Ιμίων.Λέσβος, 28 Δεκεμβρίου 1995: Ζεύγος οπλισμένων τουρκικών F-4E της 112 Filo παραβιάζει τον Εθνικό Εναέριο Χώρο, ανατολικά της Χίου, πραγματοποιώντας στη συνέχεια θρασύτατη υπέρπτηση της νήσου με πορεία βόρεια-βορειοδυτικά συνεχίζοντας προς Λέσβο. Το Εθνικό Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων είχε ήδη θέσει σε ετοιμότητα τα ελληνικά αεροσκάφη επιφυλακής, δύο εκ των οποίων (F-16C Block30 της 330 Μοίρας) απογειώθηκαν ταχύτατα από την 130 Σμηναρχία Μάχης/Αεροπορική Βάση Λήμνου. Το merge (η συνάντηση) των δύο σχηματισμών γίνεται μέσα σε λίγα λεπτά, δυτικά της νήσου Λέσβου και η διαδικασία της αναγνώρισης/αναχαίτισης εξελίσσεται σε σκληρή αερομαχία.
Κατά την διάρκεια της εμπλοκής, τo τουρκικό F-4E με σειριακό αριθμό 67-301 εξαναγκάζεται από τον έμπειρο Έλληνα χειριστή Γ.Θ σε ακραίο ελιγμό εκτός φακέλου πτήσης και στις 2:20μ.μ. συντρίβεται με μεγάλη ταχύτητα στα νερά του Αιγαίου, μαζί με τον κυβερνήτη του, Ανθυποσμηναγό Altuğ Karaburun. Ο συγκυβερνήτης του διθέσιου μαχητικού, Σμηναγός Ogur Kilar, διασώζεται 9 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Λέσβου από ελικόπτερο ΑΒ-205 της 358 Μοίρας Έρευνας Διάσωσης και μετά από σύντομη αλλά ευχάριστη παραμονή σε ελληνικό νοσοκομείο της νήσου, μεταφέρεται πίσω στην Τουρκία.
Τα τουρκικά εναέρια μέσα που συμμετέχουν στην επιχείρηση έρευνας-διάσωσης καταθέτουν κανονικότατα σχέδια πτήσης ενώ τα πλοία του Τουρκικού Ναυτικού υπάκουουν πιστά τις εντολές της φρεγάτας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ του Πολεμικού Ναυτικού, η οποία έχει τον τακτικό έλεγχο της επιχείρησης...
Ο τότε υπουργός Εθνικής Άμυνας Γ. Αρσένης παραχωρεί έκτακτη συνέντευξη Τύπου, δηλώνοντας ότι «σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η πτώση του τουρκικού F-4 οφείλεται ή σε τεχνική βλάβη ή σε κακό χειρισμό των πιλότων του αλλά όχι σε δική μας ενέργεια». Λίγες ημέρες αργότερα, ο ΥΕΘΑ βραβεύει σε μια λιτή εκδήλωση τους δύο Ιπταμένους της 330Μ...
- ΠΗΓΗ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου