Υπενθυμίζουμε ότι ο πρέσβης των ΗΠΑ, Τ.Πάιατ, είχε προαναγγείλει τη μεγάλη επένδυση που θέλει να πραγματοποιήσει στα ναυπηγεία της Σύρου η ελληνοαμερικανική Onex, επικεφαλής της οποίας είναι ο επιχειρηματίας Πάνος Ξενοκώστας,
Η ελληνοαμερικανική εταιρεία ΟNEX παρουσίασε το επενδυτικό πλάνο με κατασκευές και στρατηγικές συνεργασίες για την επόμενη 20ετία!
Μιλούν για ένα σχέδιο με κωδική ονομασία «ONEX NEORIO 2020» και αφορά την κατασκευή από τα ναυπηγεία της Σύρου ενός υπερσύγχρονου Περιπολικού Σκάφους Ανοιχτής Θαλάσσης για την ανάληψη πολλαπλών επιχειρησιακών ρόλων και το οποίο θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί και ως μη επανδρωμένο σε αποστολές επιτήρησης με χαμηλό ίχνος εντοπισμού, με τη χρήση της τεχνολογίας stealth.
Η πρόταση έχει ήδη υποβληθεί στη Γενική Δ/νση Αμυντικών Επενδύσεων και Εξοπλισμών του ΥΠΕΘΑ (δείτε πατώντας ΕΔΩ) στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Βιομηχανικής Ανάπτυξης στον τομέα της Άμυνας!
Να πούμε πως τα ιστορικά ναυπηγεία της Σύρου ξεκίνησαν ήδη να επαναλειτουργούν μετά από ένα μεγάλο διάστημα που είχε μπει λουκέτο.
Στη μικρή δεξαμενή των 11.000 τόνων ανέβηκε το φορτηγό πλοίο Sea Lady μήκους 189,8 μέτρων, πλάτους 32μ και χωρητικότητας 50.246 τόνων, ενώ τις επόμενες ημέρες στα ίδια ναυπηγεία αναμένεται να φθάσει και δεύτερο φορτηγό πλοίο για επισκευή.
ΟΝΕΧ Νεώριο 2020, ένα σκάφος Stealth στο Αιγαίο.
Πρωταγωνιστικό ρόλο στον τομέα της φύλαξης των θαλάσσιων συνόρων της χώρας θέλει να διαδραματίσει ο όμιλος ONEX μέσω των ναυπηγείων του Νεώριον Σύρου.
Μπορεί η διαδικασία μεταβίβασης των μετοχών των ναυπηγείων στην ONEX να έχει ακόμα δρόμο, αλλά στα γραφεία του ομίλου σχεδιάζουν ήδη την επόμενη μέρα.
Μετά τις εμπορικές συμφωνίες που ήδη τρέχουν, αφού έχει ανέβει για επισκευές το «Lady Sea» ύστερα από ένα χρόνο πλήρους απραξίας του ναυπηγείου, ο όμιλος του ελληνοαμερικάνου επιχειρηματία Πάνου Ξενοκώστα παρουσιάζει το σχέδιο με κωδική ονομασία «ONEX NEORIO 2020».
Η πρόταση με τίτλο «ΟΝΕΧ ΝΕΩΡΙΟ 2020» αφορά τη κατασκευή από τα ναυπηγεία της Σύρου ενός υπερσύγχρονου Περιπολικού Σκάφους Ανοιχτής Θαλάσσης για την ανάληψη πολλαπλών επιχειρησιακών ρόλων και το οποίο θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί και ως μη επανδρωμένο σε αποστολές επιτήρησης με χαμηλό ίχνος εντοπισμού, με τη χρήση της τεχνολογίας stealth.
Συγκεκριμένα η ONEX SYROS SHIPYARDS προτείνει, σύμφωνα με τη πληροφόρηση που έχει η «Ναυτεμπορική», την ανάπτυξη ολοκληρωμένης πλατφόρμας θαλάσσιας επιτήρησης βασισμένη σε υπάρχουσα σχεδίαση περιπολικού σκάφους επιφανείας ανοικτής θαλάσσης εμβέλειας άνω των 350 ν.μ., με χαρακτηριστικά χαμηλής παρατηρησιμότητας.
Την υλοποίηση της πρότασης, η ONEX SYROS SHIPYARDS μαζί με άλλες εταιρίες του ομίλου ΟΝΕΧ θα συντονίσει και θα επιβλέψει υποκατασκευαστές σε περισσότερες από οκτώ χώρες.
Το σκάφος θα επιχειρεί με υψηλή ταχύτητα και με πλήρωμα ή εναλλακτικά, εφόσον απαιτηθεί, άνευ πληρώματος ως μη επανδρωμένο σύστημα.
Το φορτίο του αποτελούμενο από αισθητήρες, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και λοιπά ηλεκτρονικά συστήματα αποστολής & ναυτιλίας θα είναι ανοικτής, αρθρωτής (modular) αρχιτεκτονικής δυνάμενο να προσαρμοστεί κατάλληλα στις εκάστοτε επιχειρησιακές απαιτήσεις.
Tο φορτίο αισθητήρων θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων radar επιτήρησης επιφανείας, υψηλής ανάλυσης θερμική κάμερα & κάμερα TV ημέρας/νύκτας και αποστασιόμετρο laser.
Ο τηλεπικοινωνιακός του εξοπλισμός θα περιλαμβάνει συστήματα επίγειας ασύρματης και δορυφορικής επικοινωνίας.
Η πλατφόρμα θα έχει εγκατεστημένο ολοκληρωμένο σύστημα επεξεργασίας δεδομένων, διαχείρισης πληροφοριών & ελέγχου, διασυνδεδεμένο με τα υπόλοιπα συστήματα και θα αποτελείται από υποσύστημα Video Analytics, για την αυτόνομη επεξεργασία των δεδομένων από τους αισθητήρες και υποσύστημα Data Fusion, Διοίκησης & Ελέγχου και δημιουργίας αναφορών ανάλυσης πληροφοριών.
Τα οφέλη.
Τα επιχειρησιακά οφέλη που θα προκύψουν από την ναυπήγηση του περιπολικού σκάφους της ONEX SYROS SHIPYARDS θα είναι, σύμφωνα με τη πρόταση που έχει καταθέσει ήδη η εταιρεία στα αρμόδια υπουργεία, τα εξής:
• Θα επιτευχθεί μακράς εμβέλειας επιτήρηση θαλασσίων περιοχών ενδιαφέροντος
• Αποτελεσματική επιτήρηση με τη χρήση πολύ-φασματικών ενεργητικών και παθητικών αισθητήρων για την επίτευξη βέλτιστης τακτικής εικόνας της περιοχής ενδιαφέροντος
• Το υπάρχον σύστημα επιτήρησης θα μπορεί να επεκταθεί και σε περιοχές μέχρι πρότινος περιορισμένης κάλυψης.
• Το σκάφος θα προσαρμόζεται με ευελιξία στις επιχειρησιακές συνθήκες και απαιτήσεις. Εν παραδείγματι, ως μη επανδρωμένο δύναται να επιχειρεί σε περιβάλλον υψηλής επικινδυνότητας και μόλυνσης (ΡΒΧΠ)
• Τα συστήματα που θα περιλαμβάνει θα είναι ανοιχτής αρχιτεκτονικής με δυνατότητα διασύνδεσης με υπάρχοντα και μελλοντικά συστήματα ελέγχου και διοίκησης των Ενόπλων Δυνάμεων.
Αυτό είναι το επενδυτικό πλάνο για το Νεώριο.
Σύμφωνα με το σχέδιο, στα τρία χρόνια από την επαναλειτουργία του το ναυπηγείο θα έχουν φτάσει στην άμεση και έμμεση απασχόληση πάνω από 800 ατόμων
Το εξυγιαντικό και επενδυτικό πλάνο του Πάνου Ξενοκώστα για το Νεώριο αποκάλυψε η εφημερίδα «Ναυτεμπορική» και παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, με την ολοκλήρωση της μεταβίβασης από το παλιό καθεστώς προς το νέο ιδιοκτήτη το οποίο αναμένεται να γίνει μέσα στην άνοιξη, η ΟΝΕΧ είναι έτοιμη να ενεργοποιήσει ένα μεγαλεπήβολο πλάνο με δυναμικό μπάσιμο στις κατασκευές, στρατηγικές συνεργασίες με εταιρίες «κολοσσούς» και διασφάλιση δουλειάς τουλάχιστον για την επόμενη 20ετία!
30 εκ. σε πιστωτές και 10 εκ. σε εργαζόμενους.
Σε ότι αφορά το κομμάτι της εξυγίανσης, ο Όμιλος ΟΝΕΧ προγραμματίζει άμεση αποπληρωμή των οφειλών της προηγούμενης διοίκησης σε πιστωτές, στους εργαζόμενους και στην τοπική κοινωνία.
Πιο συγκεκριμένα, ο ελληνοαμερικανικός όμιλος, σύμφωνα με το σχέδιο που θα κατατεθεί στο Πρωτοδικείο, θα αναλάβει 30 εκατ. ευρώ χρέη προς τους πιστωτές (κυρίως ελληνικό Δημόσιο και τράπεζες) και άλλα 10 εκατ. ευρώ προς τους εργαζόμενους και την τοπική κοινωνία.
Επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό του ναυπηγείου.
Σύμφωνα με την πρόταση που έχει καταθέσει η Onex, πέραν των υποχρεώσεων 40 εκατ. ευρώ που αναλαμβάνει, θα προχωρήσει σε επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ (συντηρήσεις, επισκευές, εκσυγχρονισμοί, αυτοματισμοί, περιβαλλοντικά) για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του ναυπηγείου.
Σύμφωνα με το πλάνο της Onex, πλέον των παλιών οφειλών, το Ελληνικό Δημόσιο θα έχει οφέλη πολλών εκατομμυρίων από φόρους, ασφαλιστικές εισφορές και τοπική ανάπτυξη, που υπολογίζονται σε πάνω από 300 εκατ. ευρώ στα επόμενα 20 χρόνια.
Δυναμικά στις κατασκευές.
Η Onex έχει διασφαλισμένες δουλειές για τα επόμενα 20 χρόνια, στρατηγικές συνεργασίες με κορυφαίες διεθνείς εταιρείες.
Το αναπτυξιακό πλάνο περιλαμβάνει δημιουργία μουσείου, κέντρου έρευνας και τεχνολογίας, εκπαιδευτικού κέντρου και παγκόσμιου κέντρου ναυπηγικής και ναυτιλιακής αριστείας.
Επιπλέον της συμφωνίας για την κατασκευή ferries έως 120 μέτρων, στοχεύει να αναπτύξει νέους τομείς, όπως τη ναυπήγηση νέων σκαφών πολυτελείας, σκαφών και πλωτών μέσων ειδικών αποστολών και ωκεάνιων και παράκτιων εξεδρών-πλατφορμών εξορύξεων και μετασκευών πλοίων ειδικού σκοπού. Επίσης να επεκταθεί σε υπηρεσίες διαχείρισης, υποστήριξης σκαφών, επισκευών, spare parts management και εκπαίδευσης για στόλους της Μεσογείου.
Στο σχέδιο που έχει παρουσιάσει στην κυβέρνηση η Onex περιλαμβάνονται διασφαλισμένες συμφωνίες μέσω δικτύου του ομίλου με πελάτες άνω των 25 εκατ. δολαρίων για το πρώτο έτος λειτουργίας και μεταξύ των 30 και 35 εκατ. δολαρίων μετά το τρίτο έτος. Σύμφωνα με το σχέδιο, στα τρία χρόνια από την επαναλειτουργία τους τα ναυπηγεία θα έχουν φτάσει στην άμεση και έμμεση απασχόληση πάνω από 800 ατόμων.
Οι επισκευές.
Σημειώνεται ότι η επένδυση της Onex στα ναυπηγεία της Σύρου, σε συνδυασμό με τις επενδύσεις της Cosco στη ναυπηγοεπισκευή, αναμένεται να αναβιώσουν έναν κλάδο που αντιμετώπιζε τεράστια προβλήματα βιωσιμότητας τα τελευταία χρόνια.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο αριθμός των επισκευασθέντων πλοίων το έτος 2017 ανήλθε σε 447, με ολική χωρητικότητα 4,599 εκατ. ΚΟΧ, σημειώνοντας αύξηση 0,4% στον αριθμό των πλοίων, αλλά μείωση 10,4% στην ολική χωρητικότητα σε σχέση με τα αντίστοιχα στοιχεία του έτους 2016, έναντι μείωσης 13,8% στον αριθμό των πλοίων και 13,8% επίσης στην ολική χωρητικότητα που παρατηρήθηκε κατά το έτος 2016 σε σύγκριση με το 2015.
Ο μεγαλύτερος αριθμός των επισκευών κατά το έτος 2017 πραγματοποιήθηκε εκτός δεξαμενών, αφού στην πραγματικότητα δεν υπήρχαν πολλές διαθέσιμες, σε όλη τη διάρκεια του έτους.
Ερωτηματικό παραμένει τι θα γίνουν τα υπόλοιπα δύο Ναυπηγεία, Σκαραμαγκάς και Ελευσίνα, καθώς οι Αμερικανοί φαίνεται να επιθυμούν ενιαία ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη μαζί με το Νεώριο.
pentapostagma.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου